Onderwerp: nieuw op forum en ik wil graag ervaringen delen Geplaatst: 21 mrt 2010 - 07:12
Gast
goede middag,
Onze zoon koen is geboren op 2 decemeber. na de geboorte kwamen wij er achter dat hij aan zijn rechter hand 2 vingers mist.
Het handjes is dan ook 2 vingers smaller.
Dit was schrikken, want ondanks alle echos hebben wij dit niet gezien. Na het terug kijken verbergt hij zijn hand altijd achter zijn hoofdje.
Na een aantal onderzoeken verwachten ze dat het ontbreken van twee vinger niet gekoppeld is aan een syndroom.
Nu we bijna 4 maanden verder zijn zien we zijn hele arm achterblijft in groei. Dit scheelt 1 cm in de lengte en omtrek.
wij maken ons hier wel wat zorgen om. Je kunt er waarschijnlijk niks aan veranderen maar we willen wel graag meer weten.
Hoplijk herkenne mensen deze situatie en willen ze wat ervaring delen.
Alvast bedankt
dirkenanita
Onderwerp:Geplaatst: 09 apr 2010 - 21:56
Ha Koen,
Nog de felicitaties voor je papa en mama en wat zullen ze trots op je zijn maar ook erg geschrokken.
Stiekum je handje verstoppen tijdens de echo Nu al een kleine boef
Ik herken je verhaal van een echo waar niets te zien is en je verwacht het dan ook niet dat er zoals bij jullie vingers en bij ons een onderarm en handje ontbreekt (onze dochter is geboren op een 2 december).
Het is enorm schrikken maar echt het wordt door de jaren heen jullie 'eigen' Koen zoals hij is en superhandig.
Ik begrijp dat Koen onder behandeling is van een arts en hopelijk kan hij/ zij antwoord geven waarom de groei achterblijft.
Ik deel niet dezelfde ervaring maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen want het liefst willen we eigenlijk gewoon.....gewoon zijn.
Sorry voor de hele late reactie... Bij de aanvraag voor het leden-forum ging het één en ander mis, vandaar dat we nu pas weer op
de site zijn. Ik las ook eigenlijk per toeval je reactie op onze oproep. Ik was een beetje aan het rondsnuffelen, en dacht ineens hé dit lijkt
wel over onze Koen te gaan. Haha lachen zeg!! Ik wilde je nog even bedanken voor je reactie, het doet je echt goed als je merkt dat er mensen zijn die ook
voelen wat wij voelen! Grappig trouwens dat jou dochter ook op 2 december is geboren net als Koen. Hoe gaat het nu met jullie meisje?? Met Koen gaat het tot nu toe prima!
De groei blijft tot nu toe niet meer of niet veel meer achter. We blijven het in de gaten houden. Volgens de arts kwam dat wel vaker voor maar zijn er geen aanwijzingen dat dat nog veel erger zou gaan worden dus daar gaan we dan maar vannuit. Nou misschien tot de volgende keer!!
Groetjes Veroniek